Zaterdag 27 juli 2024
SPEL ZONDER GRENZEN
foto's gekregen van Filip en Frederik Ghyselinck
Waar
o Sint-Poppoplein 9800 Deinze
o Start om 13u
Wat was er te beleven?
o In een leuke omkadering namen de ploegen het tegen elkaar op in diverse
knotsgekke spelen
o Er waren 10 teams van 4 of 5 personen. 4 personen die iedere keer actief
deelnemen aan een spel en 1 reserve speler
Spelzone aan Sint-Poppoplein en Leie
SPEL 1 = blindlopen met perslucht
-2 spelers doorlopen parkoer met hindernissen
van A naar B, de 2 andere spelers lopen daarna hetzelfde parkoer van B naar A.
Wie de snelste tijd heeft wint het spel.
- DRESSCODE = interventiekledij (broek+vest+helm+laarzen) en perslucht,
geblinddoekt
SPEL 2 = suppen
-4 spelers, de sup ligt op de aanlegsteiger,
bij startsein te water laten, rondje varen rond de Tolpoortbrug en terug tot op
de aanlegsteiger komen. Men staat RECHT op de sup, indien er speler afvalt moet
deze eerst terug op de sup staan vooraleer men verder mag peddelen. Wie de
snelste tijd heeft wint het spel.
- DRESSCODE = korte sport/zwembroek + reddingsvest
SPEL 3 = touw trekken
- 2 teams van elk 4 spelers proberen elkaar
over de streep te trekken, wie de snelste tijd heeft wint het spel. Het touw
word alleen vastgehouden met de handen, niet vastbinden/rond lichaam wikkelen.
Als er na de maximum speltijd geen winnaar is krijgen beide ploegen 1 punt. Wie
speelt tegen wie word bepaald door lottrekking.
- DRESSCODE = interventiekledij (broek+vest) + laarzen
SPEL 4 = kruiwagenloop
-2 spelers starten en rijden met een kruiwagen
over een aangeduid parkoer van punt A naar B, de speler die met de kruiwagen
rijd is geblinddoekt, de speler in de kruiwagen geeft de aanwijzing waarheen
moet gereden worden. Aangekomen op punt B nemen speler 3+4 de kruiwagen over en
rijden terug naar punt A op dezelfde werkwijze, geblinddoekt en aanwijzer in de
kruiwagen. Wie de snelste tijd heeft wint het spel.
- DRESSCODE = interventiekledij (broek+vest) + laarzen
SPEL 5 = waterton vullen met emmer
- 4 spelers halen om beurt, met een emmer met
gaten in, water uit de Leie en vullen een ton die op het spelplein opgesteld
staat. Wie meeste water in de ton heeft na de speltijd wint het spel.
- DRESSCODE = blauwe werkbroek + t shirt en (sport)schoenen
SPEL 6 = brandslang - kuipbrancard
- 1 speler loopt een brandslang uit volgens de
aanwijzingen, daarna lopen de 3 andere spelers een parkoer met de kuipbrancard
(1 speler op de brancard, 2 dragers), bij terugkomst dient de brandslang
opgerolt te worden door de persoon die in de brancard lag. Wie de snelste tijd
heeft wint het spel.
- DRESSCODE = interventiekledij (broek+vest) + laarzen
FINALE SPEL = de chaos schuimcontainer
-in dit spel spelen alle teams samen, in een schuimcontainer liggen er per team 5 gekleurde blokjes verborgen. Van elk team gaat afwisselend 1 speler de schuimcontainer in op zoek naar 1 van de 5 blokjes van zijn team, zodra deze speler één blokje vind van zijn teamkleur mag hij naar zijn ploeg terug keren en mag een 2de speler een 2de blokje gaan zoeken enz tot de 5 blokjes gevonden zijn. Men moet de gevonden blokjes van de andere teams meteen terug gooien in het schuim, zoeken met één hand, in het andere hand houd de speler een object vast en mag dit ook niet verliezen in het schuim. Dit object word dan telkens doorgegeven aan de start plaats aan de volgende speler die de schuimcontainer ingaat. Wie de snelste tijd heeft wint het spel.
ALGEMEEN
PUNTEN TELLING - JOKER - REGELS.
-Elk team krijgt voor elk spel punten, het
team met de slechtste tijd krijgt 1 punt per spel, de 2de tijd 2 punten enz ...
bij gelijke stand evenveel punten.
-Elk team mag voor één spel een joker inzetten, het spel waarvan men denkt de
beste te zijn, zet men zijn joker in, de behaalde punten in dat spel worden dan
verdubbeld. (meerdere teams kunnen hun joker inzetten op zelfde spel) Het spel
waarvoor men de joker wil inzetten word medegedeeld voor de aanvang van de
spelen, gelieve dus vooraf al te overleggen.
-elk team bestaat uit 5 leden, spel 1 tot en
met spel 6 word gespeeld door 4 leden, elk team beslist zelf welke spelers er
deelnemen aan welke spellen, bij het finale spel kunnen alle 5 het spel
meespelen.
-de volgorde wie wanneer speelt zal random vooraf bepaald worden, enkel voor
spel 2 is er ter plaatse een lottrekking voorzien, de teamleaders voeren dit
uit.
-elk spel word vooraf uitgelegd aan de teamleader zodat men weet wat men moet
doen.
-enkel de spelende teams mogen zich in de spelzone bevinden
-de beslissingen van de jury zijn bindend, enkel de teamleader kan klacht
indienen bij de voorzitter
-onder voorbehoud van wijzigingen